Konsultointi

Tukea kehittämiseen ja ongelmanratkaisuun

Konsultointi on mahdollista sekä etänä että paikan päällä. Yleensä konsultoinnille on tarve, kun ohjelmistot ovat yleisesti hallussa ja haetaan ratkaisua esimerkiksi lukujärjestyksen ongelmiin, uusiin ominaisuuksiin tai muihin käytäntöihin ohjelmiston sisällä.

Esimerkkejä konsultoinnista:

  • Apua arkeen​ (1 h ->)

    • Yleisimpiä ratkaistavia asioita ovat esim. Koski- ja eHoks-siirtovirheet, työjärjestyksen ja tarjottimien ongelmat, Wilman käyttäjäoikeuksien määrittäminen ja tulosteiden korjaaminen.​

    • Suurimmassa osassa tapauksia on tehokkainta toimia etänä.

  • Uudet toiminnot ja prosessit

    • Uusia toimintoja käyttöön otettaessa konsultointi auttaa alkuun ja ohjaa väistämään yleisimmät sudenkuopat​

    • Prosessit, kuten uuden opiskelijan hakeutuminen tai koulutussopimuksen tekeminen, sisältävät yleensä monen henkilön ja toiminnon yhteispeliä. Prosessien kehittäminen sekä sisällöllisesti että Wilman ja Primuksen osalta helpottaa ja nopeuttaa niiden käsittelyä.